Telekom verkauft 1.5 Millionen iPhones in Deutschland

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Zwischen November 2007 und Dezember 2009 konnte die Deutsche Telekom rund 1.5 Millionen iPhones in Deutschland absetzten. Diese Angaben hält der jährliche Geschäftsbericht (PDF-Download) vor. Für das monatlich 4.95 €-teure Liga Total!-Zusatzangebot über MobileTV (App Store-Link) entschieden sich 375.000 Kunden.

In the German mobile communications market, we were particularly successful in attracting contract customers who are especially important to us. Year-on-year, the number of contract customers increased by around one percent to 17.2 million. Attractive Internet-capable smartphones such as the Apple iPhone, some 1.5 million of which have been sold since its launch in Germany, contributed to the further expansion of our market leadership in service revenues. Mobile data revenues grew significantly again – by 46 percent year-on-year.

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Trotz einiger Gerüchte besteht weiterhin das exklusive iPhone-Vermarktungsrecht für T-Mobile in Deutschland. Ob sich dies zum dreijährigen Marktbestehen im November ändern wird, bleibt abzuwarten. Tim Cook, Apples operativer Leiter des Geschäftsbereiches, sagte dazu auf der alljährlichen Goldman Sachs-Konferenz (Audio-Aufzeichnung) in dieser Woche:

The primary advantages on a single carrier model, and I’ll talk about the iPhone, is simplicity and in some cases, we’re able to innovate along with the carrier and provide a feature it would be difficult to work with multiple carriers and provide. We brought visual voicemail to market, which took innovation from Apple and carrier partner. On a multi-carrier model, the question is, can you sell more units? And so what that gets at is, in some countries, carriers have very sticky relationships with their countries, so having more carriers and more distribution allows you to sell more units.

businessinsider

Cook führte aus, das es „mit Blick auf die zehn verkaufsstärksten Länder in fünf davon einen exklusiven iPhone-Anbieter gibt“. John Gruber kommentierte süffisant in seinem einstündigen – sehr sehenswerten – Macworld-Vortrag, „10 Apple-Probleme‘ in denen auch die AT&T-Partnerschaft als, nennen wir es einmal ‚problematisch‘, beschrieben wird.

DirektGruber