#KW49 – so wie sie hier nicht stattfand

IPhoneBlog de Morgenkaffee

Google overtakes Apple in the US classroom

Google shipped 715,500 of the low-cost laptops into US schools in the third quarter, compared with 702,000 iPads, according to IDC, the market research firm. Chromebooks, which sell for as little as $199, have gone from a standing start two years ago to more than a quarter of the market.

Jede Anschaffung dreht sich bei Bildungseinrichtungen fast ausschließlich um den Preis. Deshalb war das günstige iPad 2, das noch bis in dieses Frühjahr mitgeschleppt wurde, so wichtig. Seitdem fehlt ein iPad, dass sich preislich gegen die 200-Dollar-Chromebooks stemmt.


Huawei Technologies has big plans, faces big questions

„We didn’t make any money in Windows Phone,” Kelly said. “Nobody made any money in Windows Phone.“

Das ist keine Botschaft hinter vorgehaltener Hand oder eine ‚Off-the-Record‘-Aussage, sondern ein offizielles Statement des internationalen PR-Sprechers von Huawei.


Slingshot v2.0 ditches clumsy ‘send-to-receive’ feature

To see a message, you had to send one, and it was just clumsy and strange. In version 2.0, which Facebook announced today, they’ve stripped that functionality away, instead opting for a more grounded approach.

Mit Ansage.


Inside Facebook’s Plan to Wire The World

Zuckerberg also notes—and it was the only time I saw him display irritation—that Apple CEO Tim Cook wrote something similar in September in a statement spelling out Apple’s privacy policy: “When an online service is free, you’re not the customer. You’re the product.” The shot was probably meant for Google, but Facebook was definitely in the blast radius. “A frustration I have is that a lot of people increasingly seem to equate an advertising business model with somehow being out of alignment with your customers,” Zuckerberg says. “I think it’s the most ridiculous concept. What, you think because you’re paying Apple that you’re somehow in alignment with them? If you were in alignment with them, then they’d make their products a lot cheaper!”

Zuckerberg betreibt Wortklauberei. Theoretisch ist es natürlich möglich, dass Kunden für Unternehmen, die sich in erster Linie über Werbung finanzieren, kein Produkt (im abwertenden Sinn) sind. Ein von Nutzern bezahltes Facebook würde nicht funktionieren – App.net hat das zuletzt gezeigt.

In der derzeitigen Praxis ist es jedoch anders. Und keiner weiß das besser als Zuckerberg. Er hob das System, so wie es heute funktioniert, mitverantwortlich auf deren Höhe.


Die Sammelklage ums iTunes-DRM zerbröselt den Klägern auf faszinierende Art und Weise in den eigenen Händen. Aber eigentlich will ich nur das (unveröffentlichte) Video-Statement vom gelangweilten Steve Jobs sehen.

But despite his poor health — he was on medical leave at the time — he was otherwise his usual self, delivering a mix of blunt and sarcastic replies. When asked whether he was familiar with RealNetworks, a company that had come up with a way to allow songs sold in its store to play on iPods and other media players, Mr. Jobs replied: “Do they still exist?”

Videotaped Deposition of Steve Jobs Played in Apple iPod Trial


Design Explosions: Mapping on iOS

So Google is trying to do more, and Apple is trying to do less. I wouldn’t argue that Apple should try to pack in more features, and I wouldn’t argue that Google Maps should try to drop functionality we’ve come to expect. I think they’re playing each of their hands exactly right.

Jon Bell und William Van Hecke zerlegen das Design von Apple Maps und Google Maps – abseits der ermüdenden Diskussion um die Kartenqualität. Dabei erklären sie warum die Apps so gebaut wurden, wie sie im Moment aussehen.