„The iPad paradox“

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In short, if you met a TiVo owner at a party, they were rabid. It was like being cornered by an insurance agent. They wouldn’t leave you alone until you tried it. When most people tried it, the lightbulb turned on. TiVo was not an expensive VCR — it redefined watching TV.

I suspect iPad is suffering from the same paradox. Customers who buy an iPad Pro understand the power it unlocks relative to a Mac. The more they use it, the more it displaces their Mac.

They „get it,“ but most folks just don’t.

Steve Jobs once said, „Leaders teach.“ When it comes to iPad, though, Apple hasn’t taught. What’s the last memorable ad campaign for iPad that Apple ran? What’s the last commercial that made you want to rush out and use one?

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Michael Gartenberg vermisst eine Werbekampagne für das iPad. Und er hat Recht.

Das iPad Pro 9.7” hat seit seiner Veröffentlichung im März nur einen einzigen Spot gesehen. Sein großer Bruder, das iPad Pro 12.9”, kommt mit kläglichen vier Videoreklamen seit Hebst 2015 nur unwesentlich besser weg (Reveal, Introducing iPad Pro, Introducing Apple Pencil und A Great Big Universe).

Hier eine Zählung der Werbevideos von Apples anderen Produkten seit dem September Event 2015, auf dem das iPhone 6s, iPad Pro 12.9” und der neue Apple TV vorgestellt wurden:

  • iPhone: 34
  • Apple TV: 11
  • Apple Watch: 23
  • Sonstiges (Earth Day, Apple Music, etc.): 20