„Evernote’s new app is more than an update – it’s a reboot“

The backlash was swift and brutal. Among other things, the privacy updates made it sound as if some Evernote employee would now have license to simply open and read a user’s notes. Which O’Neill says repeatedly was never the case. But as with so many things over the last year and change, the company didn’t communicate well. “How we explained it was really poor,” O’Neill says. He followed up the announcement with a sort of mea-culpa blog post, then another rolling the changes back, and a third trying to explain the company’s thinking. Ultimately, he says he screwed up on two fronts: not clarifying why the machine-learning upside is worth the privacy tradeoff, and not making it opt-in. “The specific mistake we made was assuming people want that by default,” he says. This stuff seems to bother him a lot more than people complaining about prices.

Wired.com

Einsicht ist bekanntlich der erste Schritt zur Besserung.

Trotzdem: Die zahlreichen Fehltritte von Evernote in den letzten zwei Jahren waren nur schmerzhaft mit anzusehen. Mein persönlich letzter Dokumenten-Upload stammt aus dem Frühling 2015. Ich bin aber schon von Bord als man mir Context verkaufen wollte – (irgendwelche) werbebanner-artigen Weblinks unter meinen privaten Notizen.

Der Rück- und Ausblick von David Pierce für Wired.com gibt Hoffnung, die ich dem Team wirklich wünsche. Ein weiterer, direkt bezahlter Anbieter für persönliche Dokumente im Wolkenspeicher ist grundsätzlich eine gute Sache.

Version 8.0 (universal; Laden) sieht vielversprechend aus, scheint derzeit aber hart auf älteren iPhones und iPads zu crashen.