Der Preis ist heiß.
Mark Gurman liegt mit seinen Vorhersagen so oft richtig und mit deren Einordnung manchmal komplett falsch…
Apple starts getting customers ready for the idea of $2,000 iPhones. One under-the-radar announcement at this year’s iPhone launch was a 2-terabyte model. This new version means that Apple is now selling a $2,000 iPhone tier in the US. While it’s quite a niche offering, the move is still telling — and it’s a precursor to more models in this range in the not-too-distant future.
Das 2-Terabyte-Modell bereitet Kund:innen heute natürlich nicht auf ein mögliches 2000-Euro-iPhone in ein bis drei Jahren vor. Die Unterscheidung zwischen Telefon und Ausstattung wird verstanden; die 2 TB-Speicherstufe ist aktuell ein Ausreißer.
Only in 2018, with the launch of the Xs, did we see as significant a jump ($400) as we did today. Unlike in 2018, there are no other variants filling the gap. There is no $1899 iPhone or a $1799 or $1699 either. The next model is the 17 Pro Max 1 TB at $1599. It also happens to be the same price as the 16 Pro Max 1 TB, as indeed all the other 16->17 upgrades kept the same price. […]
From its inception, the iPhone was labeled “expensive”, “exclusive” or “premium,” somehow not for everyone. But 3 billion sold and 1.5 billion users later this is obviously wrong. It is very much a mainstream product.
Trotzdem wird ein mögliches Falt-Phone selbstverständlich im Einzugsbereich dieser Preismarke liegen. Das weiß man schon deshalb, weil Samsung, Google und Co. ihre Klapp-Telefone für diese Summen verkaufen.
Spannender als zukünftige Preisschilder finde ich die aktuelle Preisgestaltung. Apple trickst (abermals) und streicht die kleinere Speicherausstattung. So werden iPhones zwar nicht teurer, aber sie sind auch nicht mehr zum ehemaligen Tiefstpreis aus dem letzten Jahr zu kaufen.
Apple has gone to great lengths to point out that the $1099 price is the same as the similarly-configured iPhone 16 Pro model last year, because the iPhone 17 Pro has 256 GB of base storage, and the iPhone 16 Pro started at 128 GB. Yes, of course, this is true, and it allows Apple to claim that it’s not really raising prices, but is just continuing to fill the old slots.
It doesn’t change the fact that the iPhone Pro can’t be bought for less than $1099, though. Some percentage of iPhone 16 Pro buyers probably opted for 128 GB of storage, and that’s no longer an option. So it’s literally an increase in the price of admission for the iPhone Pro. But done in a careful, almost generous way? As generous as a $100 price hike can be, anyway.
Apropos letztes Jahr: Dieses Video fand überall eine Erwähnung, weil Marketing-Chef Joz ein iPhone Air herumwirft. Viel spannender ist jedoch die Reaktion der Chefetage aufs abgesägte iPhone 16 Plus:
This is not just like a followup to the iPhone 16 Plus or?
Oh my god. No. Definitely not that.
Wie deutlich muss das Plus-Modell hinter Apples Erwartungen geblieben sein, wenn die Reaktion ein „Oh my god. No.“ und „Definitely not that.“ ist?